Toolbox Nudging: EAST framework

Om bepaald gedrag te stimuleren heeft het Behavioural Insights Team (2014) een model ontworpen, het EAST framework. Dit model bestaat uit vier verschillende onderdelen: easy, attractive, social en timely. 

Dit model laat zien welke principes de kans vergroten dat bepaald gewenst gedrag vertoond gaat worden in organisaties, en hoe je hier slim gebruik van kan maken. 

Lees hieronder snel verder hoe je elk van de vier categorieën in kunt zetten om gewenst gedrag in organisaties efficiënt te stimuleren.   

 

Bijlage

Thema's

Onderwerpen

Reageren

Over NSvP

De NSvP maakt zich hard voor een menswaardige toekomst van werk. We stellen de vraag hoe de arbeidsmarkt van morgen eruit ziet en onderzoeken hoe werk zodanig kan worden ingericht dat het bijdraagt aan de menselijke waarden en behoeften. We zijn een onafhankelijke stichting. We financieren als vermogensfonds innovatieve projecten op het snijvlak van mens, werk en organisatie.

Rijnkade 88
6811 HD Arnhem
info@nsvp.nl
026 - 44 57 800

 

Vind ons op Facebook
Volg ons