"Zonder vraagteken is er geen leren" - Middag van het Ontwikkelgedrag
Nudging is vooral bekend als manier om mensen gezondere keuzes te laten maken. Maar hoe kunnen we deze gedragsveranderingstactiek inzetten om leren en ontwikkelen te stimuleren? Op 23 november 2018 organiseerde de NSvP de Middag van het Ontwikkelgedrag in Dierenpark Amersfoort. Op deze middag sprak gedragsexpert Koen Smets (alias Koenfucius) over zijn visie op het nudgen van ontwikkelgedrag en werd het winnende team van de NudgeChallenge bekend gemaakt.
Op weg naar HR-beleid dat de mens radicaal centraal stelt
Bij aanvang van het symposium op 23 maart werden de ruim 130 aanwezigen direct wakker geschud bij het horen van de volgende stelling: “Performance management stelt de mens radicaal centraal”. Een ‘rode zee’ van kaartjes liet zien dat het huidige beoordelingsbeleid de medewerker niet centraal stelt. De grote opkomst en het enthousiasme waarmee de deelnemers hun interesses en ervaring deelden toonde aan dat het onderwerp sterk leeft onder HR professionals in Nederland en dat er behoefte is aan een alternatief.
Inspiratiebooster Performance Management
HR experts zijn het er steeds meer over eens. Performance management en dan vooral de beoordeling van medewerkers moet radicaal op de schop. Die gesprekken kosten bedrijven veel tijd en moeite en zorgen vaak voor frustratie en demotivatie onder medewerkers. Het ligt voor de hand om te roepen dat je moet stoppen met deze gesprekken, maar wat is dan het alternatief? Op vrijdag 23 maart 2018 organiseren Bedrijvennetwerk HR en de NSvP de inspiratiebooster Performance Management: afschaffen, renoveren of innoveren?
Valentijns-symposium Love to Learn
Op Valentijnsdag 2017 kwamen meer dan 80 deelnemers in De Nieuwe Liefde in Amsterdam bij elkaar om stil te staan bij het thema Love to Learn. Dat Leven Lang Leren belangrijk is lijdt geen twijfel. Maar hoe komen we van moeten leren naar willen leren? Hoe komen we tot een re-framing van Leven Lang Leren op een manier waarbij iedereen de liefde verklaart aan leren en ontwikkelen?