Factoren voor kennisoverdracht van training naar werkvloer
Hoe kan de kans worden vergroot dat nieuw ontwikkelde kennis vanuit een training en/of opleiding wordt toegepast op de werkvloer? Het blijkt dat slechts 40% van de aangeleerde kennis in trainingen na afloop direct wordt toegepast in het werk. Na een jaar tijd is dit nog maar 15%. In dit artikel vind je een overzicht van factoren die voor- na of tijdens een training een positief effect kunnen hebben op de kennisoverdracht van de training.
Verslag NudgeLab 7 April
Op 7 april vond het Nudgelab plaats in het 19e eeuwse kerkpand van Zaalverhuur7 te Utrecht. De verschillende deelnemende nudge teams kwamen hier bijeen om hun voorstel voor de, door hun ontworpen, Ontwikkelnudge verder uit te werken. Zij kregen de kans om hun initiatieven aan te scherpen en verder te ontwikkelen onder begeleiding van Joanne Reinhard van het Behavioural Insights Team.
Training oudere werknemers zeker effectief
Training, van zeer cognitief tot een algemene vitaliteitstraining, hebben zeer zeker nut, blijkt uit onderzoek van Katinka Dijkstra en Daantje Derks. Cognitief bezig zijn in een gerichte training of een meer indirecte training van informatievaardigheden op relevante onderwerpen, draagt bij aan de cognitieve vaardigheden.
Bevlogen aan het werk: een web-based training
Een training die medewerkers activeert en ze bewust maakt van de ruimte die zij zelf hebben om het werk naar eigen wens in te vullen. Oorspronkelijk ontwikkeld voor online gebruik en met een e-coach op afstand, maar ook hier te downloaden als werkboek. De methodiek is ontwikkeld door Schouten en Nelissen samen met de Universiteit van Utrecht.